Söz Kuşlarından Kalan Parıltı


Gazeteci Yasemin Arpa'nın 91-92 seneleri arasında Fazıl Hüsnü Dağlarca ile yapığı söyleşiler "Söz Kuşlarından Kalan Parıltı" ismiyle kitap olarak yayımlanıyor. Söyleşilerin bu kadar geç yayımlanmasının nedeni Fazıl Hüsnü'nün bunların ancak ölümünden sonra yayımlanmasına izin vermesi. Fazıl Hüsnü geçen yıl öldü ve kitap ancak yayımlanıyor (Evet bir büyük şair öldü geçen yıl, çoğu kişinin haberi bile olmadan...). Kitabı daha almadım, fakat kaynak aldığım Sabah gazetesi kitaptan bazı alıntılar yapmış. Çok ilginç, hatta tartışma yaratacak cümleler var:


- Ben çok kız çocuğuna aşık oldum. Onlarda hem çocuk hem de hanım tadı var./...Asıl aşk onlarda...

- Çoğu yerde evlenmiştir sözcüklerim, sevdiklerimle değil sevmediklerimle.

- Benim bütün yazdıklarım kadınların sevişmesini kolaylaştırmak için.

- Nazım Hikmet için: Şiiri Türk değil, Türkçeyi izlememiş ve uygulamamış, imge yok.


Çocuk ve Allah'ı okuduğum şu günlerde yeniden Fazıl Hüsnü ile karşılaşmak çok memnun etti beni. Bu kitabı da almak görevimiz olsun.

2 Comments:

  1. Adsız said...
    söylediklerine katılıyorum fakat şunu da merak ediyorum.şapşallığımızdan sıyrılmamız için alternatif bir parti önerin var mı?
    mayk said...

Post a Comment



Sonraki Kayıt Önceki Kayıt Ana Sayfa

Blogger Template by Blogcrowds